zaterdag 12 oktober 2013

PanPastel en stans- en embossingmallen

PanPastel net iets anders wellicht?


Op deze kaart is PanPastel gebruikt in combinatie met de Lea'bilities van Leane Creatief.


Om de noesten van de boom (dus ook de geëmboste delen) beter tot zijn recht te laten komen ben ik als volgt te werk gegaan::
  1. de vorm is gestanst
  2. daarna bewerkt met wit en lichtgrijs PanPastel
  3. de PanPastel op de vorm gefixeerd met Fixative
  4. daarna geëmbost
  5. en met een donkerder grijs tint van PanPastel de noesten geaccentueerd

Voor het landschap heb ik uit dun papier een glooiing geknipt en deze als masker gebruikt. Aan de bovenkant van de glooiing heb ik met de Soffft tool PanPastel aangebracht. Ook met een Sofft tool heb ik de grassprieten in het landschap aangebracht. Daarvoor heb ik de zijkant van deze Sofft tool gebruikt.



Op de foto hieronder is overigens duidelijker te zien dat de donkerblauwe ijskristal is gestanst.



Wist u trouwens dat Versamark en PanPastel een ideaal stel is? Versamark zorgt ervoor dat de gebruikte PanPastel kleur donkerder wordt.



1 opmerking:

Jeannette zei

wat een schitterend mooi kaartje en wat duidelijk uitgelgd hoe je e.e.a. hebt gedaan, de panpastels zijn echt mooi, maar ik werk al met potloden, chalk, markers en krijtjes, er is zoveel moois in knutselland. Groetjes en een fijne zondag, Jeannette