zaterdag 20 december 2014

Kerst met Rosa Dotje

Rosa Dotje papier blijft mooi om er mee te werken. Zo ben ik in mijn restjes doos gedoken en vond ik diverse stroken design papier.

Rosa Dotje design papier

Deze stroken maakte ik op de juiste lengte en breedte door ze te stansen met de Spellbinders nestabilities S5-028 Nested Pennants. Zo kreeg ik ook meteen aan het uiteinde van deze stroken een mooie v-vorm.

Celestial Bigz Die van Sizzix

Voor de ster maakte ik gebruik van de Sizzix Bigz Die Celestial. Deze mal is eigenlijk bedoeld om een 3D hangende ster te maken. U stanst de vorm dan 2 keer uit, vouwt de ster in model en plakt daarna de 2 helften tegen elkaar. Door slechts nu 1 helft daarvan te gebruiken, creëerde ik een 3D effect van deze ster voor mijn kaart.

Het zelfde principe van de ster gebruikte ik ook op deze kaart.

Rosa Dotje Kerst design papier

Alleen hierbij maakte ik gebruik van de kleinste ster. Deze ster is  eigenlijk niet bedoeld voor het maken van een 3D variant. Maar toch met wat knutselen en frutselen is het me toch gelukt.

Sizzix 3D Ster

Werkwijze kleine 3D ster


  1. Stans de kleine ster 2 keer uit
  2. Knip beide sterren vanuit de zijkant op 1 plek in naar het midden
  3. Vouw beide sterren in model
  4. Plak de in model gevouwen sterren deels over elkaar

Geen opmerkingen: